رضا برادران اصفهانی

تقویت نهاد داوری در اتاق های بازرگانی یک ضرورت است

اختلافات تجاری اختلافاتی تخصصی هستند که بهتر است توسط نهادهایی مورد بررسی قرار گیرند که هم در حوزه حقوقی و هم تجاری از تخصص بالایی برخوردارند و مرکز داوری اتاق بازرگانی مهمترین نهادی است که می تواند نقش بسیار مهمی در حل و فصل اختلافات بازرگانی داشته باشد

تقویت نهاد داوری در اتاق های بازرگانی یک ضرورت است

رضا برادران اصفهانی عضو هیئت نمایندگان نهمین دوره اتاق بازرگانی اصفهان بر ضرورت تقویت نهاد داوری در اتاق های بازرگانی تاکید کرد.

برادران اصفهانی در گفتگو با حقوق نیوز گفت: طبق بند (ح) ماده 5 قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران (اصلاحی مصوب 15/9/1373) یکی از وظایف اتاق بازرگانی حل و فصل اختلاف بازرگانی داخلی و خارجی است. مرکز داوری در همین راستا و به موجب قانون مستقلی به نام قانون اساسنامه مرکز داوری اتاق ایران مصوب بهمن 1380 تاسیس شد و از حمایت قانونی برخوردار است.

برادران اصفهانی گفت: اختلافات تجاری اختلافاتی تخصصی هستند که بهتر است توسط نهادهایی مورد بررسی قرار گیرند که هم در حوزه حقوقی و هم تجاری از تخصص بالایی برخوردارند و مرکز داوری اتاق بازرگانی مهمترین نهادی است که می تواند نقش بسیار مهمی در حل و فصل اختلافات بازرگانی داشته باشد.

این حقوقدان ادامه داد: حل اختلافات در حوزه های اقتصادی توسط نهاد داوری یکی از بهترین شیوه های حل و فصل دعاوی تجاری است. وی یادآور شد امتیازات حل اختلافات تجاری از طریق نهاد داوری نسبت به مراجع قضایی عبارتند از: صرفه جویی در هزینه ها، سرعت رسیدگی، حل و فصل اختلافات به شیوه ی تخصصی، محرمانه بودن رسیدگی در داوری، افزایش احساس بی طرفی، استفاده از روابط بین الملل، امکان استمرار روابط تجاری بین دو طرف دعوا پس از صدور رای داور.

انتهای پیام



+ 0
مخالفم - 0

تمامی حقوق این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی رضا برادران اصفهانی محفوظ است.