زندگی‌نامه و فعالیت های رضا برادران اصفهانی

رضا برادران اصفهانی حقوقدان، منتقد اجتماعی و سیاسی، نویسنده و کارآفرین متولد 11 شهریور ماه 1362 در شهر گنبدهای فیروزه ای، اصفهان می باشد.

دوران تحصیل رضا برادران اصفهانی تماماً در اصفهان و در مدارس شهید احسانی(دوران ابتدایی) دانشوران (دوران راهنمایی) و شهید نیلفروش‌زاده (دوران دبیرستان) سپری شد. وی تحصیلات دانشگاهی را با شایستگی در رشته حقوق به انجام رساند.

رضا برادران اصفهانی را باید انسانی با دغدغه‌های مختلف برای ارتقاء و پیشرفت شهر و کشور خود دانست که این دغدغه‌ها بیش از همه در فعالیت‌های وی تجلی یافته است.

در ادامه به برخی از فعالیت‌های ایشان در حوزه‌های مختلف پرداخته می‌شود.

حوزه حقوقی

رضا برادران اصفهانی با استفاده از فرهنگ کهن میانجیگری و کدخدامنشی در فرهنگ ایرانی، با همراهی دیگر نخبگان حقوقی اصفهان، بنیانگذار اولین سازمان مردم‌نهاد داوری و میانجیگری در کشور می باشد. این سازمان علاوه بر رسیدگی به دعاوی حقوقی، اقدامات ارزنده‌ای در زمینه آموزش داوری انجام داده که با استقبال چشمگیر قضات، وکلا و حقوقدانان مواجه شده است.

رضا برادران اصفهانی از جمله مهمترین بانیان برگزاری اولین سمپوزیوم بین‌المللی حقوق داوری با حضور قضات عالی‌رتبه دیوان کشور فرانسه در اردیبهشت ماه 1396 بود. این سمپوزیوم با هدف مشارکت و همکاری مجمع امور داوری و میانجیگری اصفهان و انجمن حقوق تطبیقی فرانسه برگزار شد.

با توجه به اینکه کودکان آسیب‌پذیرترین افراد جامعه می‌باشند رضا برادران اصفهانی معتقد است که می‌بایست از جایگاه حقوقی شایسته‌ای برخوردار باشند، لذا وی علاوه بر حمایت از کودکان آسیب‌دیده، در جهت فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی در زمینه حقوق کودکان در ایران مقالاتی با همین موضوع نیز به رشته تحریر درآورده که از آن جمله می توان به مقاله بزه‌دیدگی کودکان در فضای سایبر که موضوع سخنرانی رضا برادران در سمینار IALM-2012 در کشور ترکیه نیز بود و همچنین مقاله سرنوشت خاکستری کودکان بی هویت اشاره کرد.

مقالات، یادداشت ها و گفتگوهای رضا برادران در بخش مقالات و دیدگاه ها قابل دسترسی است.

حوزه گردشگری

با توجه به پتانسیل های فراوان استان اصفهان در حوزه گردشگری، این حوزه نیز از کانون های فعالیت های رضا برادران می باشد که اهتمام به برگزاری دوره های تخصصی در سه حوزه صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، طرح ایده و پیگیری برای تشکیل اتاق گردشگری کشور و بانک جامع قوانین پیشنهادی توسعه گردشگری از جمله این فعالیت‌ها می باشد.

همچنین رضا برادران به منظور توسعه زیرساخت های گردشگری در شهر اصفهان و همچنین حفظ آثار فاخر ملی اقدام به  مرمت و احیای خانه تاریخی محمدقلی شیران واقع در بافت تاریخی چهارباغ نموده است.

حوزه اجتماعی

در حوزه اجتماعی مهمترین دغدغه رضا برادران آگاهی‌بخشی و مهمتر از همه فرهنگ‌سازی است.

رضا برادران نماینده سازمان های مردم نهاد اصفهان با رای قاطع آنها می باشد تا نقش خود را به عنوان فردی مسئول، در راستای ارتقای سطح آگاهی های افراد جامعه در خصوص مسئولیت های اجتماعی به بهترین شکل ممکن ایفا نماید.

حوزه اقتصادی

در عرصه اقتصادی رضا برادران اصفهانی به عنوان یک کارآفرین جوان و از اعضای فعال اتاق بازرگانی اصفهان شناخته می شود. وی به عنوان کارآفرین جوانی که به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های نسل جوان باور دارد، همواره تلاش کرده تا با جذب جوانان مستعد و دادن آزادی برای بروز خلاقیت‌ها از نیروی این جوانان برای ارتقاء و پیشرفت کشور در عرصه های مختلف بهره گیرد.

گسترش فرهنگ صلح و دوستی

رضا برادران اصفهانی به باور بسیاری از نخبگان اصفهان مروج فرهنگ صلح و دوستی می باشد. او باور دارد برای ترویج فرهنگ صلح و دوستی باید ابتدا این فرهنگ را در درون خود ارتقاء داد، لذا با برخوردی هرچند کوتاه با وی می توان این روحیه صلح و دوستی را بوضوح در وی مشاهده کرد.

رضا برادران اصفهانی بمنظور گسترش این فرهنگ در اقدامی نمادین مهدی جمالی‌نژاد، شهردار شایسته اصفهان را به عنوان «شهردار صلح و دوستی» معرفی نمود. از اهداف وی جهانی کردن شعار «اصفهان شهر صلح و دوستی» می‌باشد.

رضا برادران اصفهانی تلاش دارد تا با تبدیل «اصفهان به پایتخت حل اختلافات و منازعات داخلی و بین‌المللی» به ترویج فرهنگ صلح و دوستی در کشور و جهان بپردازد.



+ 0
مخالفم - 0

تمامی حقوق این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی رضا برادران اصفهانی محفوظ است.